Print

Veelgestelde vragen

Als u vragen heeft over een bepaald onderwerp kunt u het antwoord wellicht terugvinden in dit overzicht. U kunt via onderstaande filter specifiek op uw onderwerp zoeken.

Service- en stookkosten

Wat zijn servicekosten?

Servicekosten betaalt u voor diensten die wij leveren in het gebouw, zoals schoonmaak van de algemene ruimten, de huismeester of het onderhoud van de gemeenschappelijke tuin. Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale huur van uw woning komen. Dit bedrag is een voorschot. SOR stuurt u jaarlijks een overzicht van de werkelijke kosten, waaruit blijkt of u teveel of te weinig heeft betaald.

De meest voorkomende servicekosten zijn:

  • Schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten
  • Elektra gemeenschappelijke ruimten (galerijen, portieken)
  • Administratiekosten (dit is de vergoeding die de huurder betaalt aan de verhuurder voor het opstellen van de afrekening)
  • Huur boiler
  • Huismeester
  • Onderhoudscontract lift

Wat zijn stookkosten?

Stookkosten zijn de kosten voor het gebruik van de centrale ketel. Voor deze kosten is een voorschotbedrag opgenomen in uw maandelijkse huurprijs.

Wanneer ontvang ik de eindafrekening stook- en servicekosten?

Op grond van artikel 7:259 BW moet SOR u binnen 6 maanden na afloop van een kalenderjaar een eindafrekening sturen. U ontvangt de afrekening voor 1 juli van het daaropvolgende jaar.

Heeft u geen afrekening ontvangen? Neem dan contact op met onze huuradministratie via telefoonnummer (010) 444 55 55.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

  1.