Hassan Najja vertrekt als bestuurder bij SOR

25 april 2023

Hassan Najja vertrekt als bestuurder bij SOR

Rotterdam, 25 april 2023

Bestuurder Hassan Najja vertrekt bij woningcorporatie Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR). Op 1 september 2023 maakt Hassan de overstap naar woningcorporatie Casade in Waalwijk

‘In de bijna acht jaar dat ik werkzaam ben bij SOR, heb ik met ongelooflijk veel plezier als bestuurder gewerkt. Ik durf te zeggen dat het één van de leukste corporaties is die ik ken. Ik weet nu al dat ik deze mooie organisatie en de collega‘s ontzettend ga missen. De ervaren warmte en het thuisgevoel zijn ongekend’, aldus Hassan Najja.

‘Woningcorporaties staan voor de enorme opgave om de woningcrisis te keren. Samen met collega’s hebben we de BIG5 ontwikkeld, door te kijken naar het eigen bezit en de mogelijkheden die er zijn. Zo gaan we optoppen, ondertoppen, woning splitsen, woning delen en nieuwbouwen. Ik geloof in de kracht van creatief samen naar oplossingen zoeken, buiten de geijkte kaders. Dat is wat ik bij SOR heb ervaren. De afgelopen jaren heb ik met de collega’s en onze stakeholders in de stadsregio Rotterdam intensief samengewerkt aan de opgave om onze bewoners en toekomstige bewoners een fijne woonplek te bieden. We hebben met elkaar ervoor gezorgd dat SOR toegerust is voor de toekomst. Voor mij ligt er een nieuwe uitdaging bij Casade in Waalwijk’, zegt Hassan.

‘De RvC had mij voor een nieuwe periode uitgenodigd, daar ben ik ze dankbaar voor. Toch heb ik besloten om voor een nieuwe omgeving en een nieuwe uitdaging te gaan.

Ik ben trots op de collega’s die SOR maken tot de organisatie die het nu is. En dankbaar voor het vertrouwen en de fijne samenwerking met die collega’s, met bewoners, RvC, gemeente en de samenwerkingspartners. Ik weet dat SOR iedere uitdaging aan kan’.

Stef Fleischeuer, voorzitter van de Raad van Commissarissen van SOR:

‘De Raad van Commissarissen van SOR heeft kennis genomen van het aangekondigde vertrek van Hassan Najja als bestuurder van SOR, en respecteert zijn besluit. SOR heeft in de afgelopen acht jaar onder verscherpt toezicht van de externe toezichthouders gestaan. Met een streng herstelplan heeft SOR zich weer ontwikkeld tot de gezonde corporatie die het nu is en die zich met nieuwe initiatieven richt op de kerntaken: het bieden van kwalitatief goede huisvesting voor ouderen in en om Rotterdam in een ‘thuisgevoel’-aanpak. Met daarin veel aandacht voor dienstverlening en zorg. Hassan is voor de organisatie én voor externe partners gedurende die acht jaar het gezicht geweest van de ontwikkeling en de cultuur van SOR. De RvC had hem graag nog een paar jaar aan boord gehouden’, laat Stef Fleischeuer weten, ‘ook om sturing te geven aan de organisatie, nu die met ruimere investeringsmogelijkheden werkt aan een ambitieus programma om ouderenwoningen toe te voegen aan de voorraad van SOR’.

‘De RvC wenst Hassan veel succes in zijn nieuwe functie, waarin hij ongetwijfeld met dezelfde bezieling zal werken aan de volkshuisvesting in Waalwijk’, zegt Stef Fleischeuer.

De RvC gaat zich in de komende periode bezinnen op de opvolging van Hassan. De RvC zal een nieuw functieprofiel opstellen en hierover in gesprek gaan met de betrokken MT-leden, de Ondernemingsraad, het Huurdersplatform en externe partners.

foto: Kim de Hoop